söndag 22 juni 2008

Våran kärleksfulla Gud

.
.
.
Säg mig är det kärlek...

Att sponsra företag som föder upp djur
till oroliga och onaturliga liv,
som enligt Guds mening aldrig är okej

Gud skapade djuren i frihet, så att de
på sina egna villkor, själva kan föröka sig


Säg mig är det kärlek...

Att sponsra djurindustrin som årligen
föder upp miljarder djur,
och placerar dem bakom lås och bom

Gud skapade djuren i frihet och ej i fångenskap
Då vår Gud är så kärleksfull och from


Säg mig är det kärlek...

Att sponsra de som föder upp djur
till ovärdiga liv hela sina liv,
värdefulla först efter deras slakt

Gud gav oss styrkan att ta hand om dem
Men vad gör vi med våran makt?


Säg mig är det INTE kärlek...

Att bry sig om alla människor och djur
Alla bortglömda och osynliga liv,
alla de förtryckta och svaga

Säg mig är det INTE kärlek...

Att kämpa mot sina ingrodda vanor
Uppoffra sig, för att bevisa,
att sann kärlek inte bara är saga









"En nations storhet och dess etiska framsteg kan bedömas av hur man behandlar sina djur"- Mahatma Gandhi
.
.
.
http://www.nogg.se/respekteraalladjur
.
.
.

Inga kommentarer: