fredag 4 juli 2008

Jag ber

.
Efter all ensamhet som jag haft, under alla mina dar
till gud jag vänder mig, och söker, efter svar
varför har allt blivit som det är
Är det inte någon som mig håller kär
och när jag faller, emot mig tar


Efter allt otäckt som jag i mitt liv fått ,genomgå, och se
så finner jag ej någon, mening, med livet
och tänker på Gud - Fader vår
och om ej någon annan så kanske han förstår
för det som på grund av mig har skett


Efter all sorg som jag i mitt liv, ensam, fått stå ut med
till vår gud en dag, började, jag be
snälla låt mig få uppleva kärleken
och hjälp mig att finna en trogen, vän
så jag någon mening, med livet får se




Så mycket lidande förorsakas av tanklöshet - genom att glömma tänka efter hur en handling påverkar andra." Jiddu Krishnamurti




"Livet är inte så lätt som man tror, men det går lättare när man tror." Okänd





.

Inga kommentarer: