tisdag 8 juli 2008

En värld för alla, lika som olika

.
.

Röd, brun, vit eller gul
Vacker, lagom eller ful
Glöd, glöd, jag glöder nej jag
brinner
Brinner för att ge färgerna, sitt värde och glans


Bi, hetro, flata eller gay
Kille, transa eller tjej
Vi, vi är alla som bor under denna atmosfär
Jorden är allas vårat hem, det är den som alla oss
bär


Blind, lam, döv eller stum
Snäll, smart eller dum
Kind, din kind oavsett vems det
är
Känn värmen från mig, du är välkommen
här


Däggdjur, insekt, fågel eller fisk
Sjuk, döende eller frisk
Tur, tur, i min värld behöver man inte ha tur för att få vara
fri
Kärlek för alla, en värld för alla ska det en dag
bli
.
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har läst denna text flera gånger och den blir bara ljuvligare och ljuvligare för varje gång. Det du skriver är just bara kärlek. Tack min vän.